Geng Kakak Tembam

23 June 2011

Gua Kerbau (Lawatan Sambil Belajar last)


Berkobar-kobar nak menghabiskan entri nie... macam tak dak keja ja Cik Niesa Hashim nie. Madam besaq tau naya nie. Tak pa..biaq ceq abis taip nie...baru ceq wat keja yang bertimbun2 tue. Adoiii....
 Kali nie nak cerita pasal melawat Gua Kerbau. Gua nie bukan ada banyak kerbau k. Baca entri bwah baru korang paham....



Gua Kerbau dan Gua Batu Putih pernah menjadi tempat kediaman masyarakat purba, berdasrkan kepada penyelidikan dan penemuan di gua ini. Artifak-artifak yang di temui di Gua Kerbau ialah alat-alat batu zaman Neolitik serta tembikar berkaki tiga yang mempunyai persamaan dengan penemuan di Bukit enku Lembu Perlis dan di Ban Kao di Thailand. Di Gua Batu Putih kira-kira 200 meter arah ke barat laut. Gua Kerbau terdapat lukisan-lukisan antaranya berbentuk manusia dan binatang. Adalah dipercayai lukisan-likisan itu di lukis oleh masyarakat orang asli yang pernah tinggal di gua ini.


Geng-geng Gadis Melayu

Masuk ja dalam sangat cantik tempat nie...teruja sangat. Tak percaya korang tengok kat bawah...







Kan Miss dah gitau cantik tempat nie. Kalau nak wat sesi photography untuk pengantin ok juga ok. Tapi kena panjat-memanjat la. Miss yang sopan lagi ayu pun terer panjat batu-batu nie korang tak kan xboleh... Nie dah last entri...sesiapa yang sudi membaca thank you so much. Thank you pada Puan Hasnah sebab bawa kitaorang makan di rumah emak dia. Lauk sangat sedap. Thank you kepada pemandu pelancong juga. Pemandu pelancong korang tak tengok lagi kan. Try tengok bawah


Pemandu pelancong Encik Yahya atau nama pemez beliau Pak Ya... Tuan punya blog http://krttmnutama.blogspot.com/


 



   

No comments:

Label Blog Kami